ישיבה ממושכת מפריעה לזרימת הדם וגורמת להופעת טחורים

בעולם המודרני אנו מעבירים את רוב שעות היממה בישיבה, גם שורות אלו נכתבו בישיבה וסביר להניח שאתם קוראים אותן בישיבה. בין אם זה בעבודה, במכונית או מול המחשב או הטלוויזיה, רוב היום אנו יושבים. אולם, הגוף האנושי לא תוכנן ולא נוצר לישיבה ממושכת, אשר גורמת לנזקים רבים ואפילו מסכנת את חיינו.

כיצד ישיבה גורמת להופעת טחורים?

תנוחת הישיבה, בעיקר מול מחשב, יוצרת זווית גדולה באזור העכוז והמפרקים הגדולים, ותנוחה זו אינה מאפשרת לדם לזרום באופן חופשי, מה שתורם לחולשה ולהופעת הטחורים.

מה הפתרון? החליפו את הצפייה בטלוויזיה בפעילות ספורטיבית. הרבו בפעילות גופנית, בעיקר הליכה אשר אינה גורמת נזק למפרקים.

אם אתם עובדים בעבודה משרדית, קומו מהכיסא בזמן העבודה כמה שיותר ונסו לעבוד חלק מן הזמן בעמידה. כיום ישנם פתרונות ארגונומיים רבים כולל שולחנות עבודה למחשב המתוכננים לעמידה.

זהירות! מאמץ פיזי עלול דווקא לזרז הופעת טחורים. מאמץ גופני גדול בעיקר כזה המבוצע בזמן עייפות מתמשכת וסחיבת משקלים גדולים, גורמים לעייפות של הגוף ולהופעת טחורים. באופן פרדוקסלי ספורטאים וחיילים רבים העוסקים בספורט באופן לא מבוקר נוטים לסבול מטחורים.
איזון היא מילת הקסם לחיים בריאים.

תקציר המאמר
תיאור
ישיבה, בעיקר מול מחשב, יוצרת זווית באזור העכוז ותנוחה זו אינה מאפשרת לדם לזרום באופן חופשי. למדו עוד על טיפול טבעי בטחורים.
מחבר
מפרסם
ישיבה ממושכת מפריעה לזרימת הדם וגורמת להופעת טחורים
Publisher Logo
הפיצו את האהבה