מאכלים המונעים טחורים

ישנן סיבות רבות להופעת תסמיני טחורים ותזונה היא אחת המרכזיות שבהן. תזונה לא נכונה יכולה להחמיר תסמיני טחורים ואילו תזונה נכונה בריאה ונכונה יכולה להקל משמעותית על תסמיני טחורים. תזונה נכונה היא גם תזונה טעימה ומדובר במאכלים שכולנו צורכים ביומיום.

השינוי התזונתי המדובר כולל בעיקר צריכת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים (לפחות 30 גרם ביום), הפחתה של קפאין ומאכלים חריפים ושתיית מים מרובה. הסיבים עלולים לגרום לתופעה של גזים ולכן יש להגדיל את הכמות בהדרגה ולשתות הרבה מים.

מאכלים עשירים בסיבים שימנעו תסמיני טחורים

שיבולת שועל

לשיבולת שועל יש יתרונות בריאותיים רבים. בין היתר היא תורמת לתחושת השובע, מסייעת לירידה במשקל, משפרת את העיכול ומסייעת באיזון רמת הסוכר בדם. שיבולת שועל עשירה בסיבים תזונתיים, כאשר כוס אחת מכילה כ 5 גרם סיבים.

חומוס

חומוס, אחד המאכלים הלאומיים שלנו, הוא לא רק טעים אלא גם בריא מאוד. בכוס חומוס יש כ 15 גרם סיבים תזונתיים. אם אתם כבר מנגבים אז רק עם פיתה מחיטה מלאה העשירה גם היא בסיבים.

פירות

פירות עשירים לא רק בויטמינים ומינרלים אלא גם בסיבים תזונתיים. אחד הפירות המומלצים לסובלים מטחורים הם אגסים המכילים 6 גרם סיבים תזונתיים בכל פרי, תפוחים המכילים כ 4 גרם ובננות המכילות כ 3 גרם סיבים בפרי.

פירות יער

פירות יער עשירים גם הם בסיבים, מומלץ לצרוך אותם ישירות – כוס אחת מכילה כ 4 גרם סיבים, או כתוספת לדייסת שיבולת שועל העשירה גם היא בסיבים.

בורגול

בורגול הוא לא רק חלק אינטגרלי מהמטבח הים תיכוני אלא גם מזון בריאות. בורגול הוא למעשה גרגרי חיטה מבושלת שיובשו ונגרסו. כוס אחת של בורגול מכילה כ-26 גרם סיבים תזונתיים.

זרעי פשתן

זרעי פשתן מכילים רכיבים בריאותיים רבים, בין היתר חומצות שומן מסוג אומגה 3, ומסייעים בין היתר להפחתת כולסטרול ואיזון סוכר בדם. כף אחת של זרעי פשתן מכילה כ 3 גרם סיבים. ניתן לשלב את הזרעים בסלט בריא או ביוגורט.

אבוקדו
אבוקדו ידוע כמזון על, בין היתר בשל היותו מקור לאומגה 3. בכוס אחת של חתוך אבוקדו יש לא פחות מ 10 גרם סיבים תזונתיים.

לחם מדגנים מלאים

לחם מדגנים מלאים, בין אם זה שיפון, מחמצת, או פומפרניקל, מכיל את כל רכיבי הגרעין ולכן עשיר בסיבים תזונתיים, בוויטמינים ובמינרלים. לחם מלא מספק פחמימות מורכבות ומסייע בתחושת השובע. כריך לחם מדגנים מלאים יתרום לכם לבדו 2 גרם סיבים. על הלחם כמובן מרחו אבוקדו, חומוס או ממרח אחר העשיר בסיבים.

שעועית

שעועית היא גם מאכל סופר בריא העשיר בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון וכמובן בסיבים תזונתיים. בכוס של שעועית אדומה יש כ-19 גרם סיבים, ובשעועית שחורה כ 29 גרם סיבים תזונתיים.

נסו את המשחה הטבעית שלנו לטיפול בתסמיני טחורים ופיסורה

משחה אורגנית לטיפול טבעי בטחורים. יעילה בהקלה על צריבה, גירוד וכאבים. מסייעת בעצירת דימומים באזור. מסייעת בכיווץ ואלסטיות כלי דם. מסייעת בהחזרת הטחורים למקום. לשימוש במקרים של טחורים ופיסורה. מאה אחוז רכיבים טבעיים!

הפיצו את האהבה