סיבים מסיסים וסיבים לא מסיסים

מזון המתאים לסובלים מטחורים

ידוע כי שינוי בהרגלי התזונה יכול להביא עמו הקלה גדולה לסובלים מטחורים ופיסורה. השינוי המרכזי הוא מעבר לתזונה עתירת סיבים תזונתיים. ישנם שני סוגי של סיבים שניתן לצרוך במקרה של טחורים ופיסורה – סיבים מסיסים וסיבים לא מסיסים. חשוב לציין כי רוב המזונות הבריאים מכילים את שני הסוגים.

סיבים מסיסים וטחורים

סיבים מסיסים הם סיבים שעוברים התססה על ידי חיידקי המעי והופכים עיסתיים. סיבים מסיסים מאטים את תהליך העיכול, מאזנים את רמת הסוכר והכולסטרול. הם פותרים בעיות של עצירות, תורמים לריכוך הצואה ומקלים משמעותית על היציאות ועל תסמיני טחורים. סיבים מסיסים נמצאים בין היתר בתפוחים, בפירות הדר, בירקות, בשיבולת שועל, בדבש, בבננה, בזרעי פשתן ובקטניות.

סיבים לא מסיסים וטחורים

סיבים לא מסיסים אינם עוברים התססה על ידי חיידקי המעי, מעלים את נפח הצואה ואת פעולת מערכת העיכול ויכולים לסייע במקרים של עצירות ושל טחורים, מכיוון שהם מסייעים למזון לנוע בקלות דרך מערכת העיכול. סיבים לא מסיסים נמצאים בין היתר בלחם מחיטה מלאה, בורגול, כוסמת, אורז מלא, אגוזים, קליפות של פירות.

חשוב לציין כי אכילה של כמות סבים גדולה ביום עלולה לגרום לנפיחות בבטן ולאי נעימות, ולכן חשוב להעלות את כמות הסיבים שאנו צורכים בהדרגה, במקביל לשתיית מים מרובה כ 8 עד 10 כוסות ביום.

נסו את המשחה הטבעית שלנו לטיפול בתסמיני טחורים ופיסורה

משחה אורגנית לטיפול טבעי בטחורים. יעילה בהקלה על צריבה, גירוד וכאבים. מסייעת בעצירת דימומים באזור. מסייעת בכיווץ ואלסטיות כלי דם. מסייעת בהחזרת הטחורים למקום. לשימוש במקרים של טחורים ופיסורה. מאה אחוז רכיבים טבעיים!

הפיצו את האהבה